esmaspäev, 23. jaanuar 2017

Vabane iga päev ühest üleliigsest asjast


Selle nädala plaaniks on mul vabaneda iga päev ühest üleliigsest asjast - olgu selleks mõni mõte, riidehilp, inimene, kohutav töökoht, negatiivne harjumus, vanad kardinad vms. 

Vaadates kodus ringi, leidub hulgaliselt asju, mida tegelikult ma enam ei vaja. Peale jõule on kingitused kuskil riiulil nurgas, nii mõnigi neist asjadest on vajalik - kuid mida teha vanade asjadega? Viia näiteks kirbuturule või jätta prügikasti kõrvale - viimast varianti ma kasutan päris tihti. Panen läbipaistvasse kotti nt mõned riided või jalanõud, paari tunni pärast on need kadunud. Keegi, kellel on neid vaja, sai õnnelikuks ning mina tegin kodus ruumi juurde. Milleks kuhjata enda ümber nii palju asju? 

Kuna olen olnud eluaegne (üli)õpilane, siis väga palju kirjatarbeid on jäänud seisma. Need olen andud üldiselt nooremale õele. Oli periood, kus väga meeldis osta erinevaid märkmepabereid, kaustikuid ja kirjutusvahendeid soodushinnaga kokku - Maximas ju väga palju soodukaid. Õnneks ka sellest olen välja kasvanud, et ei haara korvi kokku kõike, mida näen, vaid mõtlen, mida mul tegelikult vaja on.

Kui palju on teil kodus asju, mida sa tegelikult ei kasuta, aga mõtled, et seda asja läheb küll tulevikus vaja? Ja poole aasta pärast vaatad jälle sama asja ja mõtled jälle sama moodi? Ja lõpuks kui kolima hakkad, oled tüdinenud nende asjade pakkimisest? 
Ja sedasi tulebki elamisse asju juurde - käid poes ja haarad kõike, mida äkki on vaja
Täna viin prügikasti kõrvale ühed teksased, mis on natuke räsitud, kapis seisnud juba üle aasta, ning musta pintsaku, mis on nii topiline ja suur, et ma ei julge seda enam selga panna - aga ma ikkagi olen seda juba üle aasta kapis hoidnud? Aga milleks? Et koid tuleksid ja sööksid ära?

Ma tean, et iga kord, kui midagi soovid ära anda või visata või hoopiski maha müüa, siis mõtled pikalt, ning 90% ulatuses sa siiski ei tee seda - ehk läheb ikka vaja? Sellisest suhtumisest tuleks lahti saada - kas sa oled hiljem midagi taga nutnud, et oleks mul vaid see asi alles? Mina vist mitte...

Aga postituse lõpuks, osalege loosimises, mis on koostöös Plantest'ga. On võimalik võita "asju", aga praktilisi, mida saab kasutada toidu tegemiseks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar