esmaspäev, 16. jaanuar 2017

Tarbi kohe: allahindlus -50% - kas tarbite allahinnatud kaupa?

Enamasti kõik toidukauplused teevad soodustusi toidukaupadele, mille "kehtib kuni" või "parim enne" kuupäev on kätte jõudmas. Olen jälginud viimased paar kuud Tartus asuvat Karete Konsumit - lubatakse -25 % ning -50 % soodustusi. Kahjuks mina pole veel mitte ühegi toote puhul täheldanud viimast allahindlust. Käisin eile kaupluses ning sama päeva kaubad olid õhtul kell 20.00 allahinnatud -25 %. 

Võiks ju eeldada, et samal päeval saaks kergesti riknevad tooted poole hinnaga kätte (nt valmissalatid, kastmed, ahjukartul jne). Seda saaks ju poe omatoodangu puhul lubada? Tordid ja koogid, mille "parim enne" on kätte jõudnud ning on sisseostetud pagaripoest, võiks tõesti allahinnata nt -25 % ulatuses.
Varasemalt olen märganud Tartus nn tudengite Konsumis (Kivi tn), et õhtuti leidub ka kleepse -75 %. Seda näiteks sooja valmistoidu puhul. Parem on ju toidukaup ära müüa õhtul tudengitele kui nn maha kanda ja ära visata.

Kas Sina ostad kaupa, mille säilivusaeg on kohe kätte jõudmas? Minule varem ei tundunud see päris normaalne tegevus, kuid ajaga olen kasvanud ning targemaks saanud, et tegelikult vahet ei ole - kui pakend ei ole veel kummis, siis kõlbab ka süüa ning maitseelamus on üldjuhul sama. Ja miks me eeldame, et toitlustuskohtades alati kõige värskemat toitu meile pakutakse?

Alles hiljuti ostsin Rimist wokki, mille kuupäev oli pakendil sama, mis päeval ma toidu soetasin. Suur silt peal - "tarbi kohe, -50 %". Häda polnud sellel midagi, hoopis maitses väga.

4 kommentaari:

  1. Mina ostan pidevalt, just valmistoite, kui omal kokkamise tuju ei ole. Ja vahel söön neid mitu päeva hiljemgi. Mina hoian kõike külmkapis, säilivad küll. Ja hummus ei lähe ka nädalaga halvaks, kui parim enne möödas- ise katsetasin :). Ma olen vist nii ladna söömise osas, et ei karda. Hollandlased aga on väga põdejad selles osas, elasin 3 aastat Hollandis (abikaasa on hollandlane). Üks hollandlannast sõps ei julge piimatooteid siis ka tarbida, kui parim enneni paar päeva veel aega on, isegi kui asjad kenasti kinni ja külmkapis. Viskas kõik minema

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Piimatooteid ma vist ka väga ei tarbiks, kui kuupäev üle... samas, eks ka need oli ju tegelikult säilitusained täis topitud, ja säilivad ilusti edasi.

      Kustuta
  2. Ma olen küll ostnud, just Konsumist on näiteks kohupiimakreemid ja topsijogurtid viimase päeva omad korvi sattunud, sest tegelikult kõlbavad need süüa ka veel paar päeva peale seda. Ja enamjaolt sööme need ikka samal õhtul ära. Ja näiteks Maximas on teinekord kana üliodavalt ja siis kuupäeva vaadates oli sama kuupäev peal, seega ostsan ka kohe mitu paki ja panen sügavkülma, sest kui pakk kummis ei ole, siis kõlbab süüa küll, seda enam, kui ma saan pool kilo kanaliha kõigest 1,50 eest. Tegelikult ongi üldiselt toidukaupadega nii, et neil on küll kuupäev peal, aga need säilivad veel paar päeva peale seda. Ainuke asi, mida ma peale säilivuskuupäeva saabumist juua ei julge on piim, kuna niigi mu organism ei kannata seda eriti, seega kui see veel üle aja on näinud, siis kardan kohe erilist katastroofi :D Aa ja šašlõkki ei osta ma ka kunagi viimase kuupäeva omi,sest neil kipub isegi siis pakend kummi minema, kui säilivusajani aega on.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Minu meelest just lihatooteid kõlbab süüa, kui viimane päev käes - sellest peaksin lausa eraldi postituse tegema, kuidas turult saab lihatooteid (nt Nõo, Rakvere jne) praktiliselt tasuta, kui kuupäev kukub nt 2-3 päeva pärast.

      Kustuta