kolmapäev, 4. jaanuar 2017

Seened, oh need seened...

Kas pole mitte kummaline, magama jäädes "ketran" mõtteid ning rändan ajas tagasi, nimelt eile magama jäädes tuli silme ette nn kaadrid suvisest seenel käimisest. Ja siis tekkis mõte, et peaksin hakkama kasutama diktofoni, kui tekib mõni hea idee, millest blogis kirjutada, räägiksin enne linti täpselt nii elavalt, kuid mu mõtted liiguvad... Ja nüüd ongi see tulemus käes - kirjutan lühidalt seenel käimisest, kuid mitte nii detailselt, kui see pilt eile mu silme ees oli.

Ma ei söö seeni, va shampinjone (nt pizza peal või kastme sees). Mulle ei meeldinud seenel käia - lapsepõlves oli vaja alati leida mõni põhjus, miks mitte emaga metsa kaasa minna. Kuid mis nüüd on muutunud? Elukaaslase vanaemaga olen õppinud seenel käima, ja mis peamine? Mulle meeldib see. Tekib hasart, kes rohkem korjab, mis seeni keegi leiab jne.
Esimesed marineeritud seened - 2015
Aastal 2015 tegin esimest korda marineeritud seeni - pilvikud ja riisikad. Võtsin internetist retsepti, kohandasin natuke enda järgi - ja mis peamine, ma pole kunagi marineeritud seeni söönud, kuid "tuunin" juba retsepti... Eelmisel aastal tegin sama retsepti järgi mõned purgid sisse, kuid tänaseks päevaks on jäänud ainult üks ühe liitrine purk seeni külmkappi.

Seeni kupatades on spetsiifiline lõhn, mis mulle varasemalt ei meeldinud, kuid nüüd olen ära harjunud. Ühesõnaga, suvi võiks juba saabuda, tahaks veel seeni korjata ja marineerida. Sünnipäevadel ja tähtpäevadel on alati midagi lauale panna - ja mis veel parem, kui enda tehtud seened.
2016
Kuna ma ise ei tea, kuidas marineeritud seened peaksid maitsema ning kuidas minu omad maitsevad, siis parim kiitus on see, kui elukaaslane ütleb, et need on sama head kui vanaema omad. Siit ka uue aasta lubadus - hakkan seeni sööma!

Lõpetuseks marineeritud seente retsept:
Marinaad:
1 liiter vett
2,5 supilusikat soola
2 supilusikat suhkrut
1 suurem sibul (mina panen vahest ka 2 suuremat sibulat)
2 porgandit
10 tera pipart
3 loorberit
2 supilusikat äädikat (30%)

Töökäik:
Puhasta ja kupata seened. Haki sibul ning porgand. Valmista marinaad - vesi keema, lisada suhkur ja sool, sibul ja porgand, keeda umbes 7 minutit. Nüüd lisada loorber ning pipar. Seejärel lisada marinaadile kupatatud seened, keeda u 5-7 minutit ning lisada äädikas. Keeda 1-2 minutit ja paiguta seened ja marinaad purkidesse.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar