pühapäev, 5. veebruar 2017

Kui palju kohvi tegelikult päevas võib juua?

Armastan hommikuti teha presskannu abil liiter kohvi ja selle üksi ära tarbida. Lisan kuhjaga kaks supilusikatäit kohvipuru kannu. Pool tundi ning kann on joodud. Kas see on ka tervislik? Eeldasin, et see pole tervislik käitumine, aga lugedes erinevaid uuringuid, selgus, et 3-5 tassi päevas teeb kehale ainult head. Tekib aga küsimus, kui suur see tass olema peaks? Või kas mängib rolli ka see, et mina joon mustalt (st ei lisa piima ega suhkrut). 

Leidsin näiteks sellise toreda lõigu internetiavarustest: Samas leiavad nad et kohvi joomisel on mitmeid häid mõjusid kui juua 3-5 tassi päevas – see vähendab südamehaiguste riski ja ka 2-tüübi suhkruhaiguse riski. Lisaks sellele, et ta hoiab inimese ärksana.

Lisaks sellele hommikusele liitrisele kohvile, tarbin üldiselt päeva jooksul veel 1-2 tassi kohvi. Eeldan, et mustalt kohvi on tervisele palju parem, kui erinevad kohvivormid (a la latte, cappuccino jne), kuna need sisaldavad ohtralt magusaineid.

Kui palju kohvi teie tegelikult tarbite? Kas see on tunda andud kehale ja vaimule? Mina olen märganud, et hambaid tuleb rohkem "nühkida", et need pruuniks ei läheks.

7 kommentaari:

  1. Mul on kohviga veider suhe, kord tervise tõttu pean seda tarbima ja kord tervise tõttu ei tohi tarbida. Kogused on 4-8 tassi päevas. Kas see kogus on teinud head, jah, on aidanud tõsta madalat vererõhku. Kuid aastatega on teinud palju paha ja periooditi ei tohigi kohvi juua. Esiteks hakanud maole, tekib ülihappesus ja refluks ning kõhuvalud. hakanud ärritama põit ja see pidi ka olema üks tavalisi probleeme kohvi liigtarbimise tagajärjel. Hammaste osas kindlasti teinud palju kahju, sest kohvi teeb suus asja happelisemaks ja lõhub emaili (suhkru ja koorega juues on tunda seda häda). Lisaks kui kohvile lisaks ei tarbi palju tavalist vett, siis nahk muutub lõpuks väga kuivaks ja kortsud tekivad kiiremini. Suuremaid kogused juues tuleb ka toidumenüü üle vaadata, sest kohvi viib palju aineid kehast välja. Kõike omal nahal tundnud. Ja kohvist võõrutamine on jälle jama. Minul näiteks tekivad meeletud peavalud, mis muutuvad iga päevaga hullemaks ja lõpuks hakkan uuesti kohvi jooma ning peavalud kaovad. Kohvi on nagu sõber ja vaenlane korraga :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. haha, ma suure hoolega kirjutasin selle kommentaari kogemata töötukassa teema alla :D

      Kustuta
    2. Maole hakkab see tõesti, endalgi hommikuti tunda, kuna hommikuti ma ei söö. Ja tühjale kõhule kohvi vist head ei tee. Ja nahk on mul ka kuiv - kõiges vist süüdi tõesti kohvi...

      Kustuta
    3. Maole hakkab see tõesti, endalgi hommikuti tunda, kuna hommikuti ma ei söö. Ja tühjale kõhule kohvi vist head ei tee. Ja nahk on mul ka kuiv - kõiges vist süüdi tõesti kohvi...

      Kustuta
  2. Liiter kohvikest päevas vahukoore,aga suhkruta---super!Tööl saadavat kohvilurri ei joo ja seal kohvist puudust ka ei tunne,imelik. Kodus aga ilma hakkama EI saa!

    VastaKustuta