esmaspäev, 13. veebruar 2017

Kiire ja lihtne suupiste, millega külalisi kostitada

Äkitselt heliseb uksekell ning ootamatud külalised on saabunud?! Või sõbranna helistab, et on Tartust just mööda sõitmas ning pole ammu kohtunud? Sel juhul päästab üldjuhul külmutatud lehttaigen (mina eelistan pärmi-lehttaignat). COOP müüb omatoodangut, 0.99€/pakk, olen kasutanud ka Eesti Pagari ning Maxima omatoodangu taignat, kuid kahjuks mulle pole maitsenud, kuid COOP-i sarjast "Säästu" pärmi-lehttaigen on igati sobilik. Edasi tuleb olla loominguline - juust, sink, vorst, pitsamaitseaine jne.Või miks mitte teha kaneelirulle?

Kõige lihtsam on teha viineripirukaid või hoopis juustuküpsiseid - riivi juust väikestele taigna ruudukestele. Samas on võimalik teha ka pitsastritsel (palmik). Selleks kasutada erinevaid külmkapis leiduvaid lihatooteid, riivida juustu, raputada pitsamaitseainet. Ja lõpuks ahju, voilà, kiired ning maitsvad suupisted olemas, et võõrustada külalisi.

Kui aga aega on natuke rohkem, siis võiks teha juba täidetud mune. Munad keema, seejärel külma vette (kui eriti kiire, siis lisan ka jääkuubikuid). Lõika munad pooleks, muna kollane kaussi koos majoneesi, sinepi, või, soola ja pipraga. Tee sellest ühtlane mass ning täida munad. Mune kaunistades ole loominguline, kasuta selleks kodus leiduvaid asju. Eile oli mul selleks nt keedetud porgand ning aknalaual kasvavad basiiliku lehed ning roheline sibul.

Pildil olevad täidetud munad on mu elus nn kolmas partii, olen neid teinud täpselt 3 korda, seda ilmselt põhjusel, et ma ise neid ei tee. Täidist maitsestades kutsun alati elukaaslase ja küsin, mida veel juurde. Ja eile neid tehes, ei pidanudki midagi juurde panema. Olin esimese maitsestamisega teinud maitselt täiuslikud munad. Kahjuks välimuse kohta sama öelda ei saa, kuna mul tordiprits puudub, siis kasutan küpsetuspaberit, millest teen torbiku.

Millega teie kostitate ootamatuid külalisi?

2 kommentaari: