neljapäev, 9. veebruar 2017

Enne Rail Baltic'ga alustamist tehke riigisisene ühistransport korda!

Kirgi kütab Rail Baltic projekt, kuid enne sellise mahuka projekti alustamist peaks parandama riigisisest ühistransporti. Eelnevate töökohustuste tõttu olen rännanud ühistranspordiga mööda Eestit ringi ning peab tõdema, et päris kõik siiski sellega korras ei ole.

Kõige lihtsam näide, millega praktiliselt iga nädal kokku puutunud - Tartu linnaliini buss nr 19 sõidab ainult hommikuti (2-3 x päevas), marsruut on Jalaka (Postimaja)-Raudteejaam. Tundub ju loogiline, et selle bussiga võiks Aardla kandis elavad inimesed saada rongijaama, et võtta teekond ette näiteks pealinna? Kuid kahjuks veel eelmisel aastal oli selline olukord, et kõik rongid väljusid täpselt 3 minutit varem, enne linnaliinibussi saabumist. Kirusin seda endamisi ligi aasta... Aga nüüd on käes aasta 2017 ning väikesed edusammud on siiski toimunud (ei tea, kas järeleandmisi tegi Elron või Tartu Linnavalitsus - kahjuks ei mäleta enam varasemaid väljumisi peast).
Jah, esimene rong, mis väljub 6:24 - sellele tõesti jõuaksin, kuna buss saabub 6:13 raudteejaama. Üldiselt on siiski kõige populaarsem rong see, mis väljub 7:29, kuid buss nr 19 saabub 7:22 - alati ei saa ju kindel olla, et buss püsib graafikus. Seega võiks u 7-10 minutit nihutada veel varasemaks väljumisi.

Haapsalu-Tartu-Haapsalu liiniga oli ligi aasta tagasi segadusi. 16:45 väljus buss aastaid tudengipealinnast Haapsallu, kuid millegi pärast ei tahetud seda liini elus hoida. Miks küll? Ligi kuus aastat tagasi kasutasin päris tihti seda liini selleks, et sõita Paidesse (sinna on ka ju raskusi Tartust saamisega, üldiselt saab Mäosse, kus tuleb teha ümberistumine, aga ajad ei klapi), buss oli alati väljamüüdud ning pidin pileti mitu päeva ette ostma. Tol ajal opereeris Eesti Buss OÜ, kuid loobusid antud liinist. Ega siis GoBus ei jäänud käed rüppes istuma, vaid lõikas sellest kasu. Buss väljub jätkuvalt samal ajal. 

Päris paljudesse kohtadesse sõites on vajalik liikuda enne Tartu või Tallinna, alles siis saab jõuda sihtpunkti. 

Kallid lugejad, mis piirkonnas Teie näete tõrkeid/probleeme Eesti ühistranspordis?

1 kommentaar:

  1. See tundub kummaline kurta, kuigi mööda suuri trasse sõidab väga palju busse, siis trassi äärde saada on väga keeruline. On väga palju ekspress liine, mis on arusaadav, et inimesed saaksid kiiremini ühest kohast teise, aga mida peavad tegema need, kes soovivad saada trassi äärde. Paljud liinid on maha võetud ja vähesed bussid sõidavad nii, et peatuvad kõikjal, kus inimene sooviks. Kohati ajab muigama ja kohati kiruma. Näiteks 50 km linnast eemal trassi äärest linna saamine on muutunud mõnel päeval lausa võimatuks, sest kas kellajad on utoopilised või ongi valikus vaid üks buss. Pühapäeval saab koju vaid ühe bussiga. Suhteliselt nutune on vaadata, kuidas neid busse mööda vuhiseb, aga vot koju ei saa.

    VastaKustuta